5 étel az egészséges hajért

//5 étel az egészséges hajért

5 étel az egészséges hajért

 

5 étel az egészséges hajért

 

A legtöbb embernek a hajápolás rendszeres hajmosásból, hajformázásból és fodrász általi hajvágásból tevődik össze. Az otthoni hajápolás szerves részét alkotják a különböző termékek, amik kiválasztására sokan rengeteg időt fordítunk, hiszen – legalábbis úgy gondoljuk – a hajunk azoktól lesz szép, selymes és fényes. Viszont ha nem figyelünk oda a megfelelő táplálkozásra is, akkor a termékekre elköltött összeg bizony csak pénzkidobássá válik.
Az erős és egészséges hajért felelős sejtek és folyamatok nagyban függnek az étkezésünk során bevitt tápanyagoktól. Éppen ezért a kiegyensúlyozott étrend elengedhetetlen ahhoz, hogy igazán irigylésre méltó hajkoronával büszkélkedhessünk. Rengeteg pozitív hatással bíró étel van, és ezek közül mi most bemutatjuk, hogy melyik az az 5 viszonylag könnyen beszerezhető étel az egészséges hajért, melyet Neked is feltétlenül ki kell próbálnod!

 

etel az egeszseges hajert

Lazac

Amellett, hogy a lazac rendkívül gazdag fehérjékben és D-vitaminban, nagy mennyiségben tartalmaz omega-3 zsírsavat is. Utóbbi megtalálható a fejbőr sejtmembránjaiban és a természetes olajokban, amik a fejbőr és a haj hidratálásáért, valamint a hajnövekedésért is felelősek. A zsírsavakat szervezetünk nem képes magától előállítani, ezért nagyon fontos, hogy a táplálkozásunkon keresztül hozzájussunk. A lazac tehát nagyon fontos étel az egészséges hajért és szervezetért, de ha nem eszel halakat, akkor helyettesítheted dióval, mandulával vagy tökmaggal.

 

 

Avokádó

Rengeteg sampon és hajápolási termék tartalmaz avokádót az egyik legfontosabb összetevőjeként. Ez azért van, mert segítségével helyreállítható a sérült haj, megakadályozhatja a hajhullást és még a haj növekedését is elősegítheti. Az avokádó tehát nagyon szerencsés étel az egészséges hajért, de amellett, hogy rákenjünk a tincseinkre, a szervezetünknek még jobb, ha meg is esszük! Ezt a gyümölcsöt (igen, az avokádó bizony gyümölcs!) „szuperételként” szokták emlegetni, ugyanis nagy
mennyiségben tartalmazza a következőket:

etel az egeszseges hajert

  • A-, B-, C-, E-vitaminok
  • omega-3 zsírsavak
  • antioxidánsok
  • kalcium
  • magnézium
  • folsav

Az avokádó emellett segít az optimális koleszterinszint megtartásában, ezáltal megakadályozhatja a szív- és érrendszeri problémákat. A kozmetikai iparban is előszeretettel alkalmazzák, ugyanis kisimítja, táplálja és hidratálja a bőrt.

 

Tojás

etel az egeszseges hajertA tojások is többféle tápanyagot biztosítanak az egészséges hajért. Először is megfelelő mennyiségű fehérjét és aminosavat tartalmaznak, amik elengedhetetlenek a haj erősségéhez és növekedéséhez. Természetes módon mindenkinek hullik kicsit a haja, és ha túl kevés fehérjét tartalmaz az étrendünk, akkor a hajszálak lassabban, gyengébben és törékenyebben nőnek csak vissza. A fehérje mellett a tojások B-vitaminban gazdagok, amik segítik az anyagcserét, valamint négy kulcsfontosságú ásványi anyagot is tartalmaznak: vas, cink, kén és szelén. A vas különösen fontos, mert segít oxigént szállítani a hajhagymákhoz, így értelemszerűen a túl kevés vas – vagyis a vérszegénység – sokszor a hajhullás egyik fő oka.
Ha nem eszel tojást, akkor a vasat bepótolhatod például magvakkal (dió, mandula, mogyoró), spenóttal és mákkal.

 

Édesburgonya

etel az egeszseges hajert

Az édesburgonya is egy nagyszerű étel az egészséges hajért, ugyanis nagy mennyiségben tartalmazza az antioxidáns Béta-karotint. A szervezetben ez A-vitaminná alakul, ami hozzájárul a hajnövekedéshez és az egészséges fejbőrhöz. Ennek hiánya könnyen élettelen, száraz hajhoz és ezáltal korpásodáshoz vezethet, a túl sok A vitamin viszont hajhullást okozhat, ezért fontos az egyensúly.
Az édesburgonyához hasonlóan narancssárga színű, Béta-karotinban gazdag étel az egészséges hajért a sárgarépa, a sárgadinnye és a sütőtök.

 

etel az egeszseges hajert

Osztriga

Ez a hírhedt afrodiziákum sokkal többet nyújt egy kulináris élménynél. Az osztriga az egyik legjobb cinkforrás, de fehérjében is rendkívül gazdag. A fehérjék fontosságáról már fentebb bővebben írtunk, de megfelelő mennyiségű cinkre is nagy szüksége van a hajtüszőknek. A hiánya ugyanis szintén hajhulláshoz és száraz, korpás fejbőrhöz vezethet.
Ha nem rajongsz a kagylóért, akkor növelheted a cink- és fehérjebevitelt tojással, hüvelyesekkel és vörös hússal.

 

 

 

 

A hajproblémáknak tehát számos oka lehet: a helytelen táplálkozáson kívül
a nem megfelelő termékek használata, stressz, vagy akár hormonális problémák.
Ha szeretnéd megtudni, hogy ezeken kívül még mi okozhat hajhullást, korpásodást
vagy hajtöredezést, akkor gyere el Hajgyógyászati továbbképzésünkre!
Borsányi Andrea szakképzett hajgyógyász segítségével betekintést nyerhetsz a különböző
vizsgálati módszerekbe, melyek segítségével kideríthető, mi áll a hajproblémák hátterében.

IDŐPONT: 2017.09.25.  10:00-15:00

HELYSZÍN: 1123 Budapest, Nagyenyed utca 16.

A Facebook eseményt további információkkal ITT tudod megnézni.

hajgyogyaszat

 

Szerző: Litván Zsófi

By | 2017-08-11T11:10:26+00:00 augusztus 11th, 2017|Hírek|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment